Efter præsentationen af Team SDUs præsenterede UI-teamet fra Kiel UAS udviklingsstatus og testplanlægning af HanDiRobs brugergrænseflade. Du kan finde det detaljerede design af brugergrænsefladen på https://handirob.eu/projectnews/handirobs-ui-entwicklung/. Efter en kort opsummering af deres UI-koncept præsenterede de Behavior Tree.
<Adfærdstræets struktur fra UI-teamet>
Det blev dog understreget, at de præsenterede operationer, som f.eks. en afstand på 1 m eller 8 sekunder, kun er skøn, og at den planlagte afprøvning vil finde frem til de optimale betingelser for brugerne.
<Teststrategier for UI-holdet>
UI-teamet gik derefter i gang med teststrategien. Sebastian og Ilka planlagde at bruge en kombination af to metoder, Wizard-Of-Oz og A-/B-test, som en del af den kvalitative testning.
<Den selvfremstillede HanDiRob-model til afprøvning>
Testen blev gennemført i tre timer den 14. januar ved indgangen til Citti Park i Kiel, hvis indgang ligner et hospital. Målet var at interagere med mindst fem tilfældige personer.
Af Jihyun Lee
HanDiRob er støttet af Interreg Tyskland-Danmark med midler fra Den Europæiske Fond for Regionaludvikling. Få mere at vide om Interreg Tyskland-Danmark
på www.interreg5a.eu